
Kiss Zoltán
Száznegyven éves az Andrássy út
2020. április 26. 15:57 - Ebben -az egyébként jól megírt - cikkben feltétlenül szerepelnie kellett volna báró Podmaniczky Frigyesnek, a Közmunkatanács elnökének is. Budapest Vőlegénye visszaemlékezéseiből is kivehető,milyen szívósan és leleményesen küzdötte le a Gizella tér környé
2020. április 26. 15:57 - Ebben -az egyébként jól megírt - cikkben feltétlenül szerepelnie kellett volna báró Podmaniczky Frigyesnek, a Közmunkatanács elnökének is. Budapest Vőlegénye visszaemlékezéseiből is kivehető,milyen szívósan és leleményesen küzdötte le a Gizella tér környé
Pest városfalai: az eltűnt kövek nyomában
2020. április 3. 21:01 - Legkönnyebben a Ferenczy Károly utca Magyar u. és Múzeum krt. közötti szakaszán lehet szemlélni az egykori városfalat. Itt látható az a cikkben említett eset, amikor egy ház oldalfalán van bemutatva a fal kontúrja és szerkezete, fém betétekkel.
2020. április 3. 21:01 - Legkönnyebben a Ferenczy Károly utca Magyar u. és Múzeum krt. közötti szakaszán lehet szemlélni az egykori városfalat. Itt látható az a cikkben említett eset, amikor egy ház oldalfalán van bemutatva a fal kontúrja és szerkezete, fém betétekkel.
Nagypéntek a régi Budán: a Veronika-kápolna emlékezete
2020. április 2. 16:41 - Gratulálok az élvezetes, olvasmányos cikkhez! A kápolna romjait,különösen a támfal tövében a barokk - mészkőanyagú - szobrainak az elszürkült, mohos darabjait még láthattam.Nagy kár a kápolna lebontása, különösen - ahogyan a cikkből elképzelhető - mennyir
2020. április 2. 16:41 - Gratulálok az élvezetes, olvasmányos cikkhez! A kápolna romjait,különösen a támfal tövében a barokk - mészkőanyagú - szobrainak az elszürkült, mohos darabjait még láthattam.Nagy kár a kápolna lebontása, különösen - ahogyan a cikkből elképzelhető - mennyir
Egy budapesti híd, amelynek építésénél nem számítottak az esztétikai szempontok
2020. május 1. 20:07 - Ad persona: A "hatalmas felépítmény" nem valami díszítmény, amelyet elhagyhatunk, ha valakinek nem tetszik. A jelentős magasságú rácsos tartók azért alakultak ki, mert a vasúti szerelvények súlyereje a pilérek vonalában hatalmas nyomatékot ébreszt, és ezt
2020. május 1. 20:07 - Ad persona: A "hatalmas felépítmény" nem valami díszítmény, amelyet elhagyhatunk, ha valakinek nem tetszik. A jelentős magasságú rácsos tartók azért alakultak ki, mert a vasúti szerelvények súlyereje a pilérek vonalában hatalmas nyomatékot ébreszt, és ezt
A megváltozott Duna-part – Pesten és Budán is az egykori folyómeder helyén sétálhatunk
2020. május 1. 17:20 - Élvezetes cikk, de némely részletére vonatkozólag észrevételt teszek. A Ráckevei (Soroksári) Dunaág a budapesti Duna szakasz szabályozása előtt kb a főág harmadrész vízhozamát szállította. Az R(S)D jelenlegi állapotában, amikor felül a Kvassay- alul a Ta
2020. május 1. 17:20 - Élvezetes cikk, de némely részletére vonatkozólag észrevételt teszek. A Ráckevei (Soroksári) Dunaág a budapesti Duna szakasz szabályozása előtt kb a főág harmadrész vízhozamát szállította. Az R(S)D jelenlegi állapotában, amikor felül a Kvassay- alul a Ta
A megváltozott Duna-part – Pesten és Budán is az egykori folyómeder helyén sétálhatunk
2020. május 1. 17:49 - Ilyenfajta elképzeléseket már nagyon sokan megfogalmaztak, tényleg csodálatos lenne, ha a Duna budapesti szakaszán mindkét parton széles sétány és kerékpárút lenne. Ami a belső szakaszokat illeti, adottság, hogy kétszintes rakpartként épűltek ki, s miután
2020. május 1. 17:49 - Ilyenfajta elképzeléseket már nagyon sokan megfogalmaztak, tényleg csodálatos lenne, ha a Duna budapesti szakaszán mindkét parton széles sétány és kerékpárút lenne. Ami a belső szakaszokat illeti, adottság, hogy kétszintes rakpartként épűltek ki, s miután
További cikkeink


